PaKaR-PaKaR BLoG

Penipuan Terbesar Sejarah?

Batu dari bulan Armstrong bawak balik adalah kayu?
Neil Armstrong manusia pertama menjejak kaki ke bulan. Menjadi manusia pertama adalah sangat hebat. Tiada siapa pun peduli sape manusia ke dua yang menjejak kaki ke bulan (As Prof. Virus said in 3 Idiots) Namun begitu Neil Armstrong telah pun meninggal dunia pada 25 Ogos 2012 telah pergi bersama "misteri". Betul ke Neil Armstrong dan Apollo 11 telah mendarat di bulan pada 20 Julai 1969?

Teori konspirasi pertama adalah pada tahun 1979 (10 tahun selepas sejarah pendaratan), tinjauan mendapati 6 peratus rakyat US percaya pendaratan di bulan itu adalah penipuan terbesar sejarah.



Ini dia antara persoalan yang bermain di minda tentang kebenaran pendaratan tersebut :

1. Tiada satu pun bintang di ruang angkasa.? Semuanya gelap gelita.
2. Tapak kaki angkasawan penuh dipermukaan bulan namun kenderaan bulan seberat 10 tan tidak meninggalkan sebarang kesan tayar?
3. Tiada kesan pendaratan dipermukaan bulan dari kapal apollo 11 yang mengeluarkan api roket?
4. Bendera US yang dipacak tiada bayang sedangkan bayang angkasawan, kapal angkasa dan batu-batu berbayang pada arah yang sama?


Dan ini dia antara teori konspirasi Malaysia tentang perkara ini :

1. Dengan teknologi maju hari ini sekalipun SMS dan Call tidak dapat dibuat sewaktu hari raya dan sewaktu berhimpit-himpit dalam stadium. Bagaimana video boleh dihantar dari bulan ke bumi pada tahun 1969?

Dan ini pula teori konspirasi Indonesia :

Bayang apakah?
Pak Selamet rakyat indonesia pertama menjual surat khabar di bulan









No comments:

kongsi link ke blog anda di sini