PaKaR-PaKaR BLoG

Kisah Agak2 Benar : Hantu Tempat Abah Keje



Pencerita Asal : Shasha_4869
Penambah Perisa (perisa yang dibenarkan) : Sutradara Fazlynaa


Kisahnya bermula pada suatu hari aku dan abah sedang menonton siri drama akasia bersama-sama. Tiba-tiba telefon abah berdering. Tenenet punya teneneconet, skali abah tengok nama pemanggil "Ayg Wife"a.k.a mama aku. Whatdehal masa tu tepon mama ada depan abah tak de sape pegang pun. Elok je tepon mama tegolek depan tu. Masa tu sius muka abah berubah gila dan of coz la muka aku sekali da pucat. Tak lama lepas tu abah mula bukak cerita dia kena ganggu kat pejabat beberapa hari yang lepas.

2 malam lepas... abah terpaksa ke pejabat.. abah aku memulakan ceritanya sambil mengusap-usap misai dan bibirnya. Lama abah mengusap misai dan bibirnya sambil aku terlopong memberi sepenuh perhatian kepada cerita ayah. abah memandang jauh ke syiling umah.. Cepat la abah cerita! Main-main bibir pulak, aku yang geram dengan lagak abah sudah tidak sabar ingin mendengar cerita seterusnya.

Malam tu abah tengah sedap buat keje kat umah, tiba-tiba alamak tetinggal plak satu fail kat pejabat. Jadi abah pun start kete pegi la pejabat. Masa tu dah dekat kul 12 mlm dah maybe dalam kul 1145 camtu. Ada orang lagi ke kat pejabat time tu bah? aku yang semakin excited bertanya. Ko boleh tak jangan tanya soklan bodo camni, mana la ada orang keje dah time tu..ingat ayah keje seben eleben ke. Nampak benar ayah serius kali ni. Muka ayah pun agak pucat mengingatkan peristiwa yang dilaluinya dan of coz la muka aku pun.

Jadi abah pun macam biasa la bukak lampu apa semua then terus naik ke pejabat tingkat 3 pastu cari fail yang tertinggal tu. Sunyi gila la ruang pejabat masa tu. Masa tengah cari tu la tiba-tiba lampu pejabat pup padam sendiri, pastu pup terbukak balik dan terpadam balik. Macam ada orang main-main. Fuuu abah da meremang dah time tu, xperlu rasanya cari fail tu lagi abah terus blah. Masa turun tangga tu mmg abah rasa ada something sebab bunyi tapak kaki macam bukan tapak kaki abah sorang.

Sampai kat kete abah terus masuk tutup pintu, pastu dalam kete tu tah kenapa abah rasa tegerak nak tgk henset plak. Tengok-tengok ada message yang dicompose :

.
..
...
....
.....
......
.......
........
.........

elok cantik je camtu mesejnye. kot ye pun tepicit tak kan la boleh jadi camtu kan. Balik sampai je umah mmg rasa seram sejuk badan abah. Esok pagi tu baru abah citer kat mama pasal abah kena ganggu.

Arggh.. abah dah ngantuk dah. Dah2 pegi tido da pukul brapa ni. Abah aku menamatkan ceritanya sambil belenggang masuk bilik. Aku cepat2 tutup TV dan berlari masuk bilik tdo aku. Masa aku hampir terlelap tu la baru aku teringat abah save no telefon mama sebagai "Wife Syg" bukan "Ayg Wife".

Sekian terima kasih, harap maklum.

No comments:

kongsi link ke blog anda di sini